Sunday, April 17, 2005
Motorforumin mokat osa 1/?
Tänään 17.4.2005 sunnuntai-iltana näytettiin MTV3:n Motorforumohjelmassa Heikki Kovalaisen haastattelu jossa GP2 sankarimme totesi kysyttäessä F1 ja GP2 autojen eroista seuraavaa: "onhan ne aika erilaisia, mutkista pitää tulla varovasti ulos kun ei ole luistonestoa eikä mitään elektroniikkaa".
Kovalainen on ajanut ainoastaan Renault-tiimin F1 autoa joten tästä on helppo päätellä Renault-tallilla olevan käytössään jo pari vuotta kiellettynä ollutta elektroniikkaa, mm. luistonestojärjestelmä.
Mikä tässä on niin kiinnostavaa?
Suomalaiset toimittajat näköjään tekevät mitä tahansa tuhotakseen suomalaisten tähtien uran. Tässäkin tapauksessa saattaa syntyä skandaali jonka aloittaja on suomalaisessa autourheiluohjelmassa esitetty nauhoitettu haastattelu. Jos tämä haastattelu olisi katsottu vähintään kerran läpi ennen kuin se lähetettiin ohjelmassa tai jos haastattelun koostaja olisi tuntenut Formula 1 - sarjan säännöt tuo lipsautus olisi voitu poistaa jollei sitten tarkoitus ollutkin tuhota nuoren suomalaisen urheilijan ura.
Luistonesto on ollut kielletty F1:ssä jo kaudesta 2001 alkaen. Viimeinen varma tapaus jolloin luistonestoa on käytetty GP:ssä on 18.3.2001 Malesian GP jolloin Ferrari otti selvän kaksoisvoiton vaikka molemmat kuskit ajoivat kesken kisan ulos radalta menettäen runsaasti aikaa. Koska "harmaalla alueella" käväisi Ferrari tapahtuneesta ei seurannut rangaistuksia tms. Tällä kertaa väärällä puolella aitaa seikkailee Renault-talli jolla ei ole "erikoisasemaa" F1-mogulien siipien suojassa joten mitä tahansa saattaa tapahtua.
Kiitokset vaan Motorforumille!
Kovalainen on ajanut ainoastaan Renault-tiimin F1 autoa joten tästä on helppo päätellä Renault-tallilla olevan käytössään jo pari vuotta kiellettynä ollutta elektroniikkaa, mm. luistonestojärjestelmä.
Mikä tässä on niin kiinnostavaa?
Suomalaiset toimittajat näköjään tekevät mitä tahansa tuhotakseen suomalaisten tähtien uran. Tässäkin tapauksessa saattaa syntyä skandaali jonka aloittaja on suomalaisessa autourheiluohjelmassa esitetty nauhoitettu haastattelu. Jos tämä haastattelu olisi katsottu vähintään kerran läpi ennen kuin se lähetettiin ohjelmassa tai jos haastattelun koostaja olisi tuntenut Formula 1 - sarjan säännöt tuo lipsautus olisi voitu poistaa jollei sitten tarkoitus ollutkin tuhota nuoren suomalaisen urheilijan ura.
Luistonesto on ollut kielletty F1:ssä jo kaudesta 2001 alkaen. Viimeinen varma tapaus jolloin luistonestoa on käytetty GP:ssä on 18.3.2001 Malesian GP jolloin Ferrari otti selvän kaksoisvoiton vaikka molemmat kuskit ajoivat kesken kisan ulos radalta menettäen runsaasti aikaa. Koska "harmaalla alueella" käväisi Ferrari tapahtuneesta ei seurannut rangaistuksia tms. Tällä kertaa väärällä puolella aitaa seikkailee Renault-talli jolla ei ole "erikoisasemaa" F1-mogulien siipien suojassa joten mitä tahansa saattaa tapahtua.
Kiitokset vaan Motorforumille!
Comments:
Post a Comment