Sunday, April 04, 2004
KIMI JOHTAA
Nimittäin keskeytystilastoa. Kolme kisaa, kolme konetta ja yksi vaihteisto. McLarenilla on loistava historia, helvetillinen nykyisyys ja synkkä tulevaisuus. Kimin onni on nuoruus, nuorukaisella on vuosia aikaa odotella McLarenin uutta kukoistuskautta. Tuskin F1 kisoja kannattaa kenenkään kilpa-autoilusta pitävän edes katsoa ennen ensi vuotta.
Nyt ajetaan ympyrää Ferrarin tahtiin ja kilpa-autoilua harrastetaan sijoista 3-20. Tosin sijoista 3-6 pystyvät kilpailemaan lähinnä BAR, Williams ja Renault. McLaren, Sauber, Jaguar ja ja Toyota hoitavat keskikastin pystien jaon sekä Jordan ja Minardi jumbofinaalin.
Moottorin rakennuksessa Mercedes Benz edustaa uutta ajattelua onnistuttuaan valmistamaan sekä tehottoman että epäluotettavan koneen. Saavutus onkin vaatinut satojen miljoonien eurojen panoksen mutta hakee tällä hetkellä vertaistaan. Minardi ja Jordan ovat vahvoja haastajia Fordin moottoreilla, mutta McLaren on Daimler Chryslerin ainoa asiakas ja entinen huipputalli joten suurin romahdus on kyllä McLarenin yksinoikeus.
SCHUMACHERILLE VAROITUS
Ja hurraat voi jättää väliin. Varoitus tuli Ralfille. Tosin poikkeuksellista sekin. Yleensä jos Michael on ajanut jonkun eteen tai päälle rangaistus on tullut vähintäänkin molemmille tai pelkästään Ecclestonen suosikkipojan uhriksi jääneelle kilpakumppanille.
Vuonna 2004
ei siis ole mainittavaa kilpailua luvassa. Rallin puolella voi olla jännitystä ja siellä suomalainenkin saattaa voittaa jos Peugeotin urheiluväline pysyy iskussa maaliin saakka.
PARISUHTEILLE UUTTA POTKUA
Ainakaan autourheilu ei tänä vuonna ole mikään syy maata sohvalla ja unohtaa oma rakkaansa. Päinvastoin. Formula 1 on hyvä syy lähteä kauas TV:n läheltä jottei tarvisi hävetä maanmiehensä puolesta kun tämä joutuu polkemaan McLarenin kinnerillä radan sivuun. Kuvakulmat ovat näyttäviä jos moottori palaa, mutta epäterveellisiä kuskille.
Häitä ei ole kiva viettää jos perskarvat ovat juuri palaneet epäonnistuneen alkukauden kruunuksi. Ties vaikka 7-päivää tekisi jutun jostain juhla-auton hyytymisestä tien poskeen sun muusta vähemmän imartelevasta.
Kyllä Kimi saisi nyt kotimaassa paljon ilmaisia ryyppyjä murheeseen ja syystäkin.
Nimittäin keskeytystilastoa. Kolme kisaa, kolme konetta ja yksi vaihteisto. McLarenilla on loistava historia, helvetillinen nykyisyys ja synkkä tulevaisuus. Kimin onni on nuoruus, nuorukaisella on vuosia aikaa odotella McLarenin uutta kukoistuskautta. Tuskin F1 kisoja kannattaa kenenkään kilpa-autoilusta pitävän edes katsoa ennen ensi vuotta.
Nyt ajetaan ympyrää Ferrarin tahtiin ja kilpa-autoilua harrastetaan sijoista 3-20. Tosin sijoista 3-6 pystyvät kilpailemaan lähinnä BAR, Williams ja Renault. McLaren, Sauber, Jaguar ja ja Toyota hoitavat keskikastin pystien jaon sekä Jordan ja Minardi jumbofinaalin.
Moottorin rakennuksessa Mercedes Benz edustaa uutta ajattelua onnistuttuaan valmistamaan sekä tehottoman että epäluotettavan koneen. Saavutus onkin vaatinut satojen miljoonien eurojen panoksen mutta hakee tällä hetkellä vertaistaan. Minardi ja Jordan ovat vahvoja haastajia Fordin moottoreilla, mutta McLaren on Daimler Chryslerin ainoa asiakas ja entinen huipputalli joten suurin romahdus on kyllä McLarenin yksinoikeus.
SCHUMACHERILLE VAROITUS
Ja hurraat voi jättää väliin. Varoitus tuli Ralfille. Tosin poikkeuksellista sekin. Yleensä jos Michael on ajanut jonkun eteen tai päälle rangaistus on tullut vähintäänkin molemmille tai pelkästään Ecclestonen suosikkipojan uhriksi jääneelle kilpakumppanille.
Vuonna 2004
ei siis ole mainittavaa kilpailua luvassa. Rallin puolella voi olla jännitystä ja siellä suomalainenkin saattaa voittaa jos Peugeotin urheiluväline pysyy iskussa maaliin saakka.
PARISUHTEILLE UUTTA POTKUA
Ainakaan autourheilu ei tänä vuonna ole mikään syy maata sohvalla ja unohtaa oma rakkaansa. Päinvastoin. Formula 1 on hyvä syy lähteä kauas TV:n läheltä jottei tarvisi hävetä maanmiehensä puolesta kun tämä joutuu polkemaan McLarenin kinnerillä radan sivuun. Kuvakulmat ovat näyttäviä jos moottori palaa, mutta epäterveellisiä kuskille.
Häitä ei ole kiva viettää jos perskarvat ovat juuri palaneet epäonnistuneen alkukauden kruunuksi. Ties vaikka 7-päivää tekisi jutun jostain juhla-auton hyytymisestä tien poskeen sun muusta vähemmän imartelevasta.
Kyllä Kimi saisi nyt kotimaassa paljon ilmaisia ryyppyjä murheeseen ja syystäkin.
Comments:
Post a Comment