Saturday, March 27, 2004
TERVEISIÄ VAAN VALTIOLLE!
Tai meille, mehän olemme valtio kaikki yhdessä. Konginkankaalla sattui kohtausonnettomuus. Ainoa keino välttää kohtausonnettomuudet on rakentaa moottoriteitä. Kaikki muu on teeskentelyä.
Moottoriteillä ajaessa kuluu myös vähemmän polttoainetta koska ei tarvitse ohittaa ketään vastaantulijoiden kaistalla eikä kenenkään tarvi väistää pientareelle vaan levähdyspaikaltakin pääsee helposti takaisin tielle.
Tottakai on selvää etteivät laskennalliset liikennemäärät riitä moottoriteille, ympäristöäkin tuhoutuu tien alle ja homma MAKSAA
tolkuttomasti. Mikä on säästettävien ihmishenkien hinta?
Niin juuri. Mikä on ihmishengen hinta tielaitokselle? Eivätkö tavalliset maantiet voisi olla vähän leveämpiä jolloin raskas liikenne ajaisi aina oikealla eikä giljotiiniperävaunun lipsahdus muuttuisi välittömäksi kuolemaksi vastaantulijalle?
Ja edelleen. Lisää epäselvyyksiä Suomen maassa.
JULKINEN RAKENTAMINEN - KORJAAMINEN
Miksi aina vaan pitäisi rakentaa uutta kun entisetkin hökötykset mätänevät paikoilleen?
Eikö pitäisi odottaa että saadaan Suomeen puolalainen rakennusliike joka ei mene vuoden kuluttua urakan päättymisestä konkurssiin tai joka edes osaa rakentaa laadukkaasti?
Nykyinen suomalaisten suurten rakennusyritysten tapa rakentaa on tuottaa voittoa omistajille ja välttää kaikki vastuu omista
virheistä palkkaamalla kunnon(?) juristeja sekä syyttämällä alihankkijoita joilla ei ole ollut edes työlupaa.
Hyvät suomalaisen säästörakennuskulttuurin kannattajat! Käykää kaikki tutustumassa Helsingin Isonniitynkatuun Sofianlehdossa Kumpulan kupeessa. Jos suomalaiset rakentajat olisivat saaneet päättää koko kaunis Kumpulan puutaloalue olisi muutettu keskeneräisen itäsaksalaisen betonislummin näköiseksi.
OLISIVAT TIENANNEET TÄLLÄ OPERAATIOLLA HYVIN.
Terveisiä vaan rakennusalalle!!!
Sotien jälkeen (1939-1944) alkanut alamäki jatkuu ja syvenee.
Tai meille, mehän olemme valtio kaikki yhdessä. Konginkankaalla sattui kohtausonnettomuus. Ainoa keino välttää kohtausonnettomuudet on rakentaa moottoriteitä. Kaikki muu on teeskentelyä.
Moottoriteillä ajaessa kuluu myös vähemmän polttoainetta koska ei tarvitse ohittaa ketään vastaantulijoiden kaistalla eikä kenenkään tarvi väistää pientareelle vaan levähdyspaikaltakin pääsee helposti takaisin tielle.
Tottakai on selvää etteivät laskennalliset liikennemäärät riitä moottoriteille, ympäristöäkin tuhoutuu tien alle ja homma MAKSAA
tolkuttomasti. Mikä on säästettävien ihmishenkien hinta?
Niin juuri. Mikä on ihmishengen hinta tielaitokselle? Eivätkö tavalliset maantiet voisi olla vähän leveämpiä jolloin raskas liikenne ajaisi aina oikealla eikä giljotiiniperävaunun lipsahdus muuttuisi välittömäksi kuolemaksi vastaantulijalle?
Ja edelleen. Lisää epäselvyyksiä Suomen maassa.
JULKINEN RAKENTAMINEN - KORJAAMINEN
Miksi aina vaan pitäisi rakentaa uutta kun entisetkin hökötykset mätänevät paikoilleen?
Eikö pitäisi odottaa että saadaan Suomeen puolalainen rakennusliike joka ei mene vuoden kuluttua urakan päättymisestä konkurssiin tai joka edes osaa rakentaa laadukkaasti?
Nykyinen suomalaisten suurten rakennusyritysten tapa rakentaa on tuottaa voittoa omistajille ja välttää kaikki vastuu omista
virheistä palkkaamalla kunnon(?) juristeja sekä syyttämällä alihankkijoita joilla ei ole ollut edes työlupaa.
Hyvät suomalaisen säästörakennuskulttuurin kannattajat! Käykää kaikki tutustumassa Helsingin Isonniitynkatuun Sofianlehdossa Kumpulan kupeessa. Jos suomalaiset rakentajat olisivat saaneet päättää koko kaunis Kumpulan puutaloalue olisi muutettu keskeneräisen itäsaksalaisen betonislummin näköiseksi.
OLISIVAT TIENANNEET TÄLLÄ OPERAATIOLLA HYVIN.
Terveisiä vaan rakennusalalle!!!
Sotien jälkeen (1939-1944) alkanut alamäki jatkuu ja syvenee.
Comments:
Post a Comment